Winter Youth Meeting

02.07.2017

Afgelopen december ben ik voor de tweede keer op pad geweest met CISV. De eerste keer was als elfjarige op Village en dat vond ik zo leuk dat ik ervoor koos om me nog een keer in te schrijven voor een kamp. Dit tweede kamp was in Portugal. Het was een Winter Youth Meeting, van een week lang.

Het kamp zelf was tien kilometer van Lissabon, bij de kust. Het was een mooie plek met genoeg ruimte voor spelletjes, het had zelfs een stenen voetbalveld. Binnen was er ook genoeg ruimte om je spullen neer te zetten en op te ruimen. Zelf had ik elke morgen een heel mooi uitzicht op de zee vanaf mijn bed wanneer ik wakker werd.

De reis naar de bestemming was ook prima. We moesten wel om 3 uur in de ochtend op staan om ons vliegtuig te halen, maar verder was het een prima reis. De reis zelf wordt van zelf ook gezelliger doordat een YM delegatie groter is dan een Village delegatie, namelijk die van een de YM is met zes mensen. Toen we daaraan kwamen op het vliegveld van

Lissabon, werden we meteen begroet door de Amerikaanse en Franse delegatie. Na samen 2 uur wachten op alle andere delegaties konden we eindelijk met z’n allen de bus nemen naar de kampbestemming.

Eenmaal op het kamp, werden onze tassen in onze kamers gezet door de leiding, en hadden wij meteen tijd om naamspelletjes te spelen.

De volgende ochtend, werden we wakker om 08.00 uur. Die dag speelden we ook allemaal naamspelletjes.

Het eten op het kamp was erg lekker. Als ontbijt hadden we altijd keuze uit brood of cornflakes. De lunch was altijd een warme hap, net als het avondeten. Wat ik ook heel erg leuk vond aan het kamp, is dat we samen met alle vijf delegaties oud en nieuw vierden.

Al met al was het een heel gezellig en spannend kamp (al was het maar 1 week), en ik hoop dat het lukt om me in zo veel mogelijk CISV-kampen in te schrijven!